STRAVA PODZIMU

Jakou stravu nabídnout tělu s přicházejícím podzimem, kdy se sychravým počasím se ochlazuje i naše tělo a potřebuje zahřát a nashromáždit zásoby na zimu?

Je to ideální čas začít zase stravu tepelně upravovat a vyhnout se stravě syrové, salátům a smoothie. Je třeba tělo jídlem zahřát, uklidnit a uzemnit.

 

Co tedy jíst?

OBILOVINY A LUŠTĚNINY:

Jáhly, kroupy, oves, rýže, čočka, fazole adzuki, fazole červená ledviny, slzovka

ZELENINA:

Mrkev, petržel, celer, tuřín, bílá ředkev, dýně, brambory, batáty, květák, pórek, květák, kapusta, růžičková kapusta, zelí, mangold, zelené fazolky, červená řepa, křen, zázvor

OVOCE:

Jablka, hrušky, švestky, blumy, hroznové víno, citron, limetka, šípky, kompoty

KOŘENÍ:

Zahřívací - zázvor, kardamon, kurkuma, chilli, křen, skořice, hřebíček

OSTATNÍ:

Zahřívací polévky, dlouho tažené vývary, hovězí a jehněčí maso, kachna, králík, vejce, houby, ořechy a semínka, med ...

HORKÁ VODA:

Převařenou vodu dejte do termosky a pijte průběžně asi každých 30 minut 3 doušky. Horká voda chrání před vnitřním chladem a trávicími obtížemi.

TEPLÝ NÁPOJ 0,5l: nastrouhat 2 cm zázvoru a kurkumy (nebo sušenou) + 3cm celé skořice

Zázvor + hřebíček + skořice 

Zázvor + kurkuma + skořice 

Vhodné je zařadit polévky a teplé snídaně, na odlehčení i posilnění trávení je výborné kičadi a vhodná je také kvašená zelenina.

V sekci Recepty budete postupně nacházet mé oblíbené :))

Zde první ochutnávka:

Kičadi.pdf (90273) - ayurvédské postní jídlo

Mungo dhál.pdf (72309) - mé oblíbené 
 

 

 

METABOLICKÝ SYNDROM (4).pdf (304217)